اینستاگرام و تاثیرات آن در کسب و کار

اینستاگرام و تاثیرات آن در کسب و کار

اینستاگرام و تاثیرات آن در کسب و کار
اینستاگرام و تاثیرات آن در کسب و کار

رسانه های اجتماعی یک ابزار عالی برای رونق بخشیدن به کسب و کار و نمایش خدمات به شمار می آید. در این میان رسانه ی اجتماعی اینستاگرام بسیاری از مردم، و بسیاری از کسب و کارها را به خود جذب کرده است.

اینستاگرام با محیطی کاملا ساده، اما انعطاف پذیر و متنوع (بخاطر استفاده از تصاویر بارگزاری شده کاربران) به سرعت توانست نزد کاربران اینترنتی همانند فیسبوک و توییتر محبوب شود. این موضوع تمامی مشاغل و کسب و کارها را بر آن داشت تا فعالیت جدی تری در این رسانه ی اجتماعی را شروع کنند.

در این مقاله سعی شده است نگاهی به کارکرد اینستاگرام و بازخورد آن برای کسب و کارها بپردازیم… پس اگر شما نیز در رسانه ی اینستاگرام دارای یک حساب کاربری با هدف نمایش و ارتقای کسب و کار خود هستید این مقاله را تا انتها بخوانید.

اینستاگرام یک رسانه ی اجتماعی بزرگ

اینستاگرام دیگر جزو رسانه های بزرگ اجتماعی به حساب می آید. بعضی صفحات تا میلیون ها فالو دارند، برخی از نوشته ها تا میلیون ها لایک خورده اند و این نشان می دهد که بازار رسانه ای در این شبکه، بسیار داغ است. شما برای ثبت نام در این رسانه ی بزرگ فقط کافی است یک ایمیل داشته باشید، با این ایمیل ثبت نام می کنید و بعد از ثبت نام لینک تاییدیه ارسالی به ایمیلتان را کلیک می کنید. به همین سادگی، شما وارد بازار رسانه ی اینستاگرام شدید.

اینستاگرام چگونه کار می کند؟

اینستاگرام یک رسانه ی بزرگ و بیشتر مورد علاقه ی جوانان و نوجوانان است. در این پلت فرم حرفه ای قابلیت اشتراک گذاری تصاویر و ویدئوهای کوتاه از لبخندها، شادی ها، غم ها، غروب آفتاب، عکس های سلفی و … وجود دارد. اینستاگرام مکان مناسبی برای اشتراک گذاری زندگی مردم به صورت بصری و دیداری است. شما می توانید در این شبکه توسط تصاویر خود حرفهای خود را بیان کنید. غم ها و شادیهایتان را توسط تصاویر ارسالی با دوستانتان شریک شوید… و این باعث استقبالی بی نظیر افراد، مخصوصا جوان ترها از این رسانه ی اجتماعی شده است. بله، جوانان ، کسانی که شور زندگی، کار و خرید در آنها همواره زنده است و این باعث می شود تا بازار کار برای ارائه ی خدمات در این شبکه بیش از پیش اهمیت پیدا کند. پس اگر خواهان پیشرفت در وضعیت کسب و کار خود هستید حتما تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

آیا باید کسب و کار خودم را در اینستاگرام ثبت کنم؟

با توجه به سیل سرازیر شده ی جوانان به این رسانه ی اجتماعی، داشتن یک صفحه ی تجاری می تواند شما را در رقابت و ارائه بیشتر خدمات یاری رساند. حال باید دید که چه کسب و کارهای بیشتر باید در این رسانه فعالیت کنند و چه دلایلی برای اینکه اینستاگرام داشته باشند وجود دارد؟ در زیر به برخی از این دلایل و رویکردها نگاهی می اندازیم:

  • بازاریابی بصری: چیزی که بیشترین بازخورد را در اینستاگرام دارد، استفاده از تصاویر به جای نوشته هاست. اگر شما فکر می کنید کسب و کار شما می توانید با تصاویر به کاربران، باعث جذب مشتری شود، اگر فکر می کنید بازاریابی بصری یکی از واجبات تبلیغات خدمات شماست، اگر فکر می کنید قادر با خلق تصاویر برای ارائه خدمات خود هستید، پس فرصت را از دست ندهید. این یکی از بهترین فرصت های تبلیغاتی شما خواهد بود.
  • آیا مشتریان شما در اینستاگرام هستند؟ برخی خدمات، به گونه ای است که مشتریان خدمات کمتر از صفحات اجتماعی استفاده می کنند. اگر شما چنین مشتریانی را دارید، استفاده از شبکه های اجتماعی، جز معرفی و صرف وقت و هزینه، چیز دیگری برای شما به ارمغان نخواهد داشت. اما اگر شما مشتریانی دارید که وابسته به اینترنت هستند، و یا از اینترنت استفاده می کنند، باید سریعا خواندن این مقاله را تمام کنید، و به سراغ ساختن اولین اکانت خود در رسانه ی اینستاگرام شوید.
  • آیا رقیبان شما در اینستاگرام هستند؟ رقیبان خود را زیر نظر بگیرید، در اینستاگرام، جستجویی وجود دارد که با نوشتن خدماتی که ارائه می دهید می توانید رقیبان خود رابیابید… بهترین راه برای کسب مشتریان اصلی، اشتراک گذاری تصاویر رقیبان، نوشتن دیدگاه در تصاویر رقیبان و الهام گرفتن از نحوه ی استفاده و اشتراک گذاری آنها در این رسانه است.

چگونه می توانید با اینستاگرام کسب و کار خود را رونق دهید؟

حالا که راغب شده اید حساب کاربری خود را در اینستاگرام بسازید، ما می خواهیم نکاتی مهم و کلیدی در رابطه با کسب و کار در این شبکه، در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با قدرت شروع کنید!

  • استفاده از هشتک ها در تصاویر: هشتک ها یک جنبه مهم در شبکه های احتماعی هستند، توسط هشتک ها می توانید مقالات مختلف را راجع به یک موضوع دنبال کنید. استفاده از هشتک ها باعث بازدید کاربران جدید و به طبع مشتریان جدید خواهد شد.
  • ارسال تصاویر و مطالب مرتبط با صفحه و کسب وکار: سعی کنید همواره تصاویری مرتبط با کارتان در صفحه ی تجاری خود ارسال کنید، به بینندگان و دنبال کنندگان خود احترام بگذارید. از گذاشتن تبلیغات سایت های دیگر دوری کنید. مطالبی مفید با تیترهایی جذاب و تصویری منحصر به فرد برای خوانندگان خود ایجاد کنید تا هم اعتماد آنها را بدست آورید و هم باعث ایجاد حسی خوب و مسرت بخش در آنها شوید.
  • مشتریان و علاقه مندان خود را بشناسید: ببنید مشتریان شما از چه سنی هستند؟ پیر؟ جوان؟ جنسیت آنها چطور؟ آیا فقط خانم ها و یا فقط آقایان و یا هر دوی آنها؟ باید بتوانید طوری برنامه ریزی کنید تا مشتریان اصلی به سایت شما سرازیر شوند. باید بدانید مشتریان و علاقه مندان شما چه چیزهایی را دوست دارند. چه الگوهای رفتاری ای را می پسندند.همه ی اینها می تواند شما را در حضوری بزرگ و باور نکردنی در این رسانه یاری بخشد!
  • راه های کسب درآمد و جذب مشتری را در اینستاگرام بیاموزید: اینستاگرام شبیه به فیسبوک و توییتر قابلیت بسیار بالایی در ارتقای سطج خدمات شما را دارد. قبل از اینکه در حوزه ی تجارت وارد اینستاگرام شوید و خدمات خود را به صورت تصاویر ارائه دهید می توانید با بازدید از صفحات رقیبان و دیگر صفحات مرتبط با کارتان، از آنها و نحوه ارسال تصاویر الهام بگیرید. مطمئن شوید شما می توانید با اینتساگرام به بهترین نتیجه برای جذب مشتری برسید. رویکرد خود را به سمت جذب مخاطبان بیشتر با محوریت خدمات خود کنید.

ارزش یک تصویر معادل با هزار کلمه است

اینستاگرام یک پلت فرم قدرتمند برای کلیه شرکتها و ارائه خدمات آنها به صورت تصویری باشد. مردم می توانند با توجه به علاقه مندی ها خود، صفحات مورد نظر خود را دنبال کنند، شرکت ها هم در این راستا سعی می کنند خود را به علاقه مندی های مردم نزدیک کنند، خدمات خود را در راستای اعتماد سازی و راحت کردن کار مردم ارتقا دهند، به آنها کمک کنند و در کنار آنها باشند. اینستاگرام محیطی است که شما با یک تصویر می توانید با مشتریان خود سخن بگویید. آنها را به دریافت خدمات خود تشویق کنید. اینستاگرام پلی است که می تواند با ارائه یک عکس، تصویری از صفحه ی مورد نظر در ذهن بیننده ایجاد کند، ارسال کننده ی تصویر شما هستید، می توانید مخاطبان را میخ کوب صفحه ی خود کنید، رضایت و اعتماد را به مشتریان بدهید.

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است

ارسال یک دیدگاه

ده + هجده =