تاثیر برند بر جایگاه بازار

چرا باید برندسازی کنیم؟

0
104
برندینگ
برندینگ

دنیای امروز دنیای دیجیتال است، دانش توسط تکنولوژی مسیری متفاوت را طی کرده است و توانسته به بسیاری از حوزه ها وارد شود. برای ورود بر این حوزه بهتر است تا با مفاهیم آن بیشتر آشنا شوید؛ در ادامه این بخش از سری مقالات مدیریت کسب‌و‌کار سعی داریم تا برخی از این مفاهیم را برای شما بیان کنیم تا با بیشتر با اصول و مفاهیمبرندینگ آشنا شوید. یکی از مهمترین عوامل برای ایجاد یک تصویر مناسب در ذهن مشتریان برند می باشد که با استفاده از تحقیقات بازار و بررسی جامعه هدف و مشتریان بتوانید به درک مناسب برسیم، برای جذب این جامعه باید بتوان به روز بود و در بازار هایی که آنها حضور دارند دیده شد. تصویر برند ما می تواند در این مرحله بسیار مهم باشد و در میان رقبا ما را متمایز نشان دهند.

برندینگ را معمولا زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ می دانند، در یک تعریف می توان برند و برندینگ را اینگونه تعریف کرد؛ برند را می توان یک حس دانست که در خصوص یک محصول، ایده، فرد یا سازمان در ذهن مخاطب و مصرف کننده به وجود می آید. برندینگ را نیز می توان وعده هایی دانست که در خصوص یک برند داده می شود و سپس تعهداتی که در این خصوص باید انجام پذیرد. اما موضوع این مقاله تعریف برند و برندینگ نیست بلکه بررسی رابطه آن ها با دیجیتال مارکتینگ است!

تاثیر برند بر جایگاه بازار

برندینگ

برندینگ و دیجیتال مارکتینگ با هم چه ارتباطی دارند؟

برندی که شما برای کسب و کار خود انتخاب می کنید نشان دهنده هویت و شخصیت کار شماست. اگر در زمینه انتخاب برند و توسعه آن درست عمل کرده باشید حتما پس از مدتی کسب و کار شما را با برندتان می شناسند و قبل از اینکه خود کسب و کار در ذهنشان بیاید ویژگی ای که برای برندتان تعریف کرده اید به یادشان می آید. در یک مثال ساده اگرویژگی برند شما شفافیت باشد اگر در توسعه برند خود خوبعمل کرده باشید وقتی نام آن می آید مردم به یاد شفافیت کار شما خواهند افتاد.

در دنیای دیجیتال و بازاریابی دیجیتال برند ها می توانند نقش مهمی در رونق کسب و کار شما ایفا کنند. قطعا مردم خصوصا در خرید های اینترنتی به سمت برند هایی می روند که شناخته شده باشد زیرا هنوز مردم ما نمی توانند به طور کامل به دیجیتال مارکتینگ اعتمادکند وشناخته شده بودن برند در این مسیر بسیار مهم است.

برند سازی و تاثیر آن در بازار

 

هویت بصری برند

نقش هویت بصری برند در دیجیتال مارکتینگ

در بازار امروز که تعداد زیادی از صاحبان کسب و کار برای دیده شدن فعالیت می کنند، لزوم چهره ای و تصویری مناسب برای یادآوری و به خاطر سپاری مشتریان بسیار اهمیت دارد، تصویری که مشتریان و افراد بتوانند تفاوتد بین محصولات را با دیدن آن ها در اولین نگاه درک کرده و بتوانند با آن حس مشترکی پیدا کنند. اینجاست که مفهومی به نام هویت بصری برند مطرح می شود.

شرکت های کوچک و بزرگ به اهمیت وجود تصویر و هویت برند پی برده و هزینه های بسیار زیادی را برای طراحی و بازسازی برند خود خرج می کنند تا بیشترین نزدیکی را با مشتریان خود پیدا کنند. خلق این تصویر با المان ها نیاز به تحقیقات بسیار زیادی از بازار و جامعه هدف داشته و باید بسیاری از عوامل بصری و هنری، روانشناسی در آن رعایت شود تا بیشترین تاثیر را به صورت ناخودآگاه بر جامعه هدف گذارد. خلاقیت در طراحی برند و ایجاد هویت بصری برند بسیار اهمیت داشته و می توان گفت اهمیت آن بسیار زیاد است.

در رابطه با برندینگ و دیجیتال مارکتینگ بر عکس چیزی که پیش‌تر گفته شد نیز وجود دارد؛ یعنی دیجیتال مارکتینگ نیز می تواند نقش مهمی در توسعه برندینگ ایفا کند. شما وقتی برای کسب و کار خود (که به صورت دیجیتال نباشد) یک برند انتخاب می کنید باید بدانید چطور می توان این برند را به درجه بالایی از اعتبار رساند. امروزه به جرات می توان گفت همه مردم با اینترنت سر و کار دارند و بسیاری از کار های خود را در این فضا انجام می دهند و در کمترین حالت روزی یکی دو ساعت را در فضای مجازی می گذرانند بنابراین اگر بتوانید برند خود را در فضای دیجیتال تبلیغ کنید مردم بیشتری درمدت زمان کمتری با برند شما آشنا می شوند و شناخته شدن برند شما به عنوان یک برند معتبر مساوی با رونق کسب و کار شما است.

برندینگ

 

برندینگ

در واقع برندینگ دیجیتال کلید موفقیت در رونق کسب و کار محسوب می شود. اینکه بتوان در فضای دیجیتال یک برند را به یک برند شناخته شده تبدیل کرد کار راحتی نیست چرا که مخاطبان در فضای دیجیتال تمرکز بیشتری دارند و بیشتر می توانند روی چیزی که می بینند فکر و تحقیق کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here

هشت − 2 =