توصیه هایی از طرف گوگل درباره سئو

توصیه هایی از طرف گوگل درباره سئو

0 954
سئو گوگل
سئو گوگل

SEO کلمه ای است که از سرواژه های عبارت Search Engine Optimization یا Search Engine Optimizer  تشکیل می شود. تصمیم به استخدام یک متخصص سئو ، تصمیم  بزرگی است که همچنان که ممکن است منجر به پیشرفت و بهبود کیفیت کاری شما بشود، در صورتی که غیرمسئولانه و نامناسب انجام شود می تواند اعتبار شما را زیر سوال ببرد و به کسب و کار شما آسیب جدی وارد کند.

آژانس ها و متخصصین SEO خدمات مختلفی را به شما ارایه می کنند از جمله این موارد:

  • بررسی ساختار و محتوای  سایت شما
  • پیشنهادات فنی برای توسعه وبسایت شما برای مثال میزبانی وب، تغییر مسیر ها (Redirects) ، ایراد صفحات و استفاده از جاوا اسکریپت
  • توسعه محتوایی
  • مدیریت آنلاین کپین های توسعه شغلی
  • تحقیقات بر روی کلمات کلیدی
  • آموزش SEO
  • تخصصی سازی در یک بازار محصولی و جغرافیایی خاص

به خاطر داشته باشید که نتایج جستجوی گوگل شامل نتایج ارگانیک و نتایج دیگری است که به صورت تبلیغاتی و با عنوان Sponsered Links نشان داده می شود. تبلیغات در گوگل به تنهایی هیچگونه اثری بر روی حضور سایت شما در نتایج معمولی ندارد. گوگل به هیچ عنوان با دریافت پول، هیچ سایتی را در نتایج عادی جای نمی دهد. شما می توانید با استفاده از منابع مختلفی که در اینترنت وجود دارند برای بهینه سازی وبسایت و سیستم خود استفاده کنید. در وب فارسی سایت هایی همچون seomoz.ir به seoforum.ir طور تخصصی به این موضوعات می پردازد و الکتروبلاگ نیز به عنوان عضو تازه ای در این حیطه، سعی در کمک کردن به کاربران فارسی زبان برای یادگیری این اصول می کند.

بهترین زمانی که شما می توانید برای استخدام یک متخصص یا شرکت انتخاب کنید، زمانی است که قصد طراحی مجدد وبسایت و یا معرفی محصول جدید خود را داشته باشید. این باعث می شود که از همان ابتدا طراحی و برنامه ریزی شما با اصول سئو پیش برود. اگرچه ، رعایت کردن اصولی سئو، در هر زمانی می تواند به شما کمک کند.

سوالات مفیدی که می توانید از یک بهینه ساز بپرسید

  • آیا می توانید مثال هایی از پروژه های قبلی خود و موفقیت هایی که کسب کرده اید را به شکل یک گزارش به من بدهید؟
  • آیا شما از راهنمایی وب مستر های گوگل (Google Webmaster Guideline)  پیروی می کنید؟
  • آیا شما پیشنهادی در زمینه استفاده از یک سرویس مارکتینگ آنلاین به عنوان مکملی برای بهبود نتایج من دارید؟
  • چه نتایجی انتظار می رود که به دست بیاید و طی چه مدتی؟ معیار شما برای سنجش موفقیت چیست؟
  • آیا در زمینه کاری و صنعت من تجربه ای دارید؟
  • آیا در زمینه کشور و فرهنگ و زبان من تجربه ای دارید؟
  • آیا در بهینه سازی سایت های بین المللی تجربه ای دارید؟
  • مهمترین تکنیک های سئو شما چیست؟
  • چه مدت است که در این زمینه مشغول هستید؟
  • نحوه ارتباط من با شما چطور است؟ از چه راه هایی؟ آیا شما گزارش نتایج را با جزییات در اختیار من قرار می دهید؟ در چه بازه زمانی؟

در صورتی که آن فرد یا شرکت به اندازه کافی به خود مطمئن باشد و بتواند کیفیت کارش را تضمین کند، تا حد بسیار زیادی می تواند با شفافیت به این سوالات پاسخ بدهد. در صورت عملکرد نامناسب ممکن است رتبه شما در نتایج مرتبط کاهش یابد و یا حتی ممکن است کلا از نتایج حذف گردد.

نکته های نهایی

  • مراقب آژانس ها و اشخاصی که ایمیل های بی هدف می فرستند باشید. حتی گوگل هم از گزند این افراد بی نصیب نمانده است!

“Dear google.com,
I visited your website and noticed that you are not listed in most of the major search engines and directories…”

  • هیچ کس نمی تواند گارانتی کند که شما حتما به رتبه ۱ گوگل دست پیدا می کنید. گوگل هیچ همکاری تجاری در این زمینه با کسی ندارد و در صورتی که عملکرد شما درست نباشد ، حتی اگر به طور موقت به رتبه های بالا دست یابید، آن را از دست می دهید.
  • مراقب شرکت هایی که به وضوح رفتار نمی کنند و دایما درباره کار خود پنهان کاری می کنند باشید. احتمالا کاسه ای زیر نیم کاسه است!
  • شما هیچوقت مجبور نیستید که به یک شرکت یا فرد که کار SEO برای شما انجام می دهد لینک بدهید.
  • با تعقل و بردباری انتخاب کنید.
  • استفاده از کلمات کلیدی بی مورد، بدون اینکه محتوای مرتبط با آنها وجود داشته باشد ، بسیار به شما ضرر می زند.
مجله سئو با هدف انتشار اخبار و مقالات جهت بروزرسانی و پیشرفت سایت و برای استفاده مدیران سایت بنا شده است. این سایت متعلق به گروه W3Developers است. با ما همراه باشید تا هر آنچه که در رابطه با مدیریت حرفه ای سایت باید بدانید را فرا بگیرید. در این خصوص می توانید به سایت W3Ceo.ir نیز مراجعه کنید.

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است

ارسال یک دیدگاه

20 + نوزده =