ده قانون شروع یک استارت آپ

ده قانون شروع یک استارت آپ

نکات شروع یک استارت آپ و اصول اولیه اجرای ایده

نکات شروع یک استارت آپ مجله سئو
نکات شروع یک استارت آپ مجله سئو

داشتن یک ایده ی کارآفرینی مهم نیست، بلکه اجرای درست آن مهم است. کارآفرینان خبره ی دنیا نیز در پیاده سازی بسیاری از ایده های خود با شکست مواجه می شوند. البته این به این مفهوم نیست که داشتن یک ایده خوب مهم نمیباشد، بلکه به این منظور است که مهم تر از داشتن یک ایده برای شروع یک استارت آپ ، مهم نحوه و قدرت اجرای آن است.

اگر شما موارد زیر را درمورد ایده ی خود مورد بررسی قرار دهید، شانس موفقیت شما چند برابر خواهد شد. از همینجا برای همه کسانی که می خواهند کسب و کاری را راه اندازی کنند آرزوی موفقیت می کنیم.

۱- پرستش ایده ی خود!

اگر شما فقط برای ثروتمند شدن ایده ی خود را دوست دارید، همین الآن دست نگه دارید. ثروتمند شدن انگیزه ی خوبی جهت پیشبرد ایده ی شماست اما مطمئناً تا زمانی که به پول برسید، باعث می شود شما را از ادامه ی کار خود پشیمان کند. آیا حاضرید ۱۰ سال سختی بکشید و در سال ۱۱ام شاید به پول برسید؟ پس نتیجه می گیریم فقط کسب درآمد از یک ایده نباید ملاک کار باشد، شما باید به ایده ی خود ایمان داشته باشید تا بتوانید برای رساندن ایده ی خود به بهترین روند کاری هر کاری را انجام دهید.

۲- ساده سازی کردن

مارک زاکربرگ مالک فیسبوک یک شب از خواب بیدار نشده و استارت آپ شبکه اجتماعی خود را یک روزه پیاده نکرده است. تمام ایده های مهم  کارآفرینی دنیا یک روزی با یک ایده ی ساده شروع شدند و بعد به ایده های کاملی که الآن بخاطر آن ها معروفند تبدیل شدند. پس سعی کنید اگر ایده ی بزرگی دارید آن را فازبندی کنید، فاز ها را اینقدر ساده بچینید که رسیدن به آنها در زمانی معین و با بودجه ای مشخص امکان پذیر باشد. پس از موفقیت در هر فاز به فازهای بعدی بروید. کار خود را با یک ایده ی ساده، حل یک مسئله، برای یک مشتری آغاز کنید و همینطور پیش بروید تا به موفقیت های بعدی برسید.

۳- بر روی یک جریان درآمدی متمرکز شوید

ایده های کارآفرینی زمانی که بر روی یک جریان درآمدی تمرکز داشته باشند، شانس موفقیتشان بیشتر خواهد بود. پس با یک جریان درآمدی شروع کنید، اگر نتوانستید با یک جریان درآمدی، پول بسازید، پس بهتر است ایده ی خود را رها کنید. منظور از این که شما ایده ی خود را در یک جریان درآمدی متمرکز کنید یعنی طوری برنامه ریزی کنید که فقط بر روی یک فیلد کاری درآمد کسب کنید. متمرکز شوید و همه کار برای بهتر شدن کارها در آن فیلد انجام دهید.

۴- چند مرحله برای فروش اولین محصول خود نیاز دارید؟

اگر تعداد این مرحله ها، که همان سختی راه اندازی یک ایده ی کارآفرینی نوپاست، بیشتر از ۳ بود، پس ایده ی خوبی ندارید! کاربران و مشتریان شما با زیاد شدن مرحله ها حوصله شان سر خواهد رفت و اعتمادشان کمتر خواهد شد. پس برای فروش باید مراحلی سریع را در نظر بگیرید.

۵- شناخت از مشتریان

شناخت دقیق بازار هدف، مهم ترین اصل در پیشبرد یک استارت آپ نوپاست، مثلاً مشتریان شما، بین ۱۸ تا ۲۰ سال، مجرد، جنسیت مرد و دانشجو در گرایش معماری هستند. هر چقدر که می توانید، مشتریان خود را دقیق تر شناسایی کنید. بهترین مشتری که می توانید داشته باشید، شخص خود شماست، به همین دلیل است که بهترین ایده های کارآفرینی دنیا با تمرکز بر رفع نیاز و حل مشکل خود شخص کارآفرین شکل گرفته اند.

۶- شناخت بازار

راجع به آینده ی محصولی که ارائه می دهید تحقیق کنید و ببینید ایده ی کارآفرینی شما چه آینده ای دارد. اگر تا به حال در مورد این موضوع تحقیق نکردید بهتر است سریع تر دست به کار شوید.

شناخت بازار نیز یکی از مهمترین مولفه های پیروزی در کسب و کارهاست. سعی کنید مدیریت تبلیغاتی خود را بهبود ببخشید. بازار خود را خوب بشناسید. یک توصیه شخصی این است که اگر سرمایه کمی برای شروع استارت آپ خود دارید شعاع بازار هدف خود را کوچک کنید! یعنی ابتدا از ساختمانی که در آن هستید شروع کنید، خدمات خود را به کل ساختمان معرفی کنید. بعد اگر در ساختمان موفق به تبلیغات و شناساندن خود شدید به سراغ کوچه و محله تان بروید و …. همینطور ادامه دهید. بازار خود را طوری گسترش دهید تا بودجه کم نیاورید.

۷- وارد بازار بزرگتر از خود نشوید:

اگر بازاری که بر روی آن می خواهید تمرکز کنید، بسیار بزرگ تر از مقداری باشد که شرکت شما پاسخگوی نیاز آن هاست، باعث می شود که شما هم بازار های کوچک را از دست دهید و هم به بازار بزرگ نرسید. پس استارت آپ خود را در یک قبرستان آغاز نکنید. یک ضرب المثل قدیمی هست : به اندازه گلیمت قدم بردار! این واقعا در شروع استارت آپ صدق می کند.

۸- در کاری که انجام می دهید، بهترین باشید:

آیا مشکلی که شما آن را حل می کنید، بقیه نمی توانند آن را حل کنند؟ آیا شما سریع تر و بهتر آن را حل می کنید؟ در ایجاد یک استارت آپ نوپا به یاد داشته باشید که برجسته باشید و کاری را انجام دهید که دیگران نمی توانند. اگر استارت آپ شما شبیه به دیگران است خدماتی را ارائه دهید که ماورای خدمات دیگران باشد. همیشه دقت کنید که این ارائه خدمات است که مشتری برای شما خواهد آورد. پس همواره سعی کنید در خدماتی که به مشتریان و کاربران خود می دهید بهترین باشید.

۹- ایده خود را پالایش کنید:

در مسیر رسیدن به ایده ی خود، ایده هایی به ذهنتان می رسد که شما را از رسیدن به ایده ی اصلی باز می دارد، شاید آن قدر ایده ی خود را گسترش دهید که خود در آن گم شوید و مسئله اصلی نیز از یاد شما برود. پس به یاد داشته باشید بر روی ایده ی اصلی تمرکز کنید و ایده های فرعی در کار خود را، در ذهن خود بکشید. ترجیحا اهداف اصلی را بر روی یک بورد بنویسید، جایی که همیشه در دید باشند. تا هنگامی که یک ایده را به حد اعلا نرساندید به سراغ ایده های دیگر نروید.

۱۰- ایده ی خود را با کمال میل به اشتراک بگذارید:

آیا می ترسید که شخص دیگری ایده ی شما را اجرا کتد؟ آیا می ترسید کسی از ایده ی شما نمونه برداری کند؟ اول اینکه شما فکر می کنید که ایده ی شما فقط به ذهن خود شما رسیده است در حالی که مطمئتاً به ذهن افراد دیگری نیز رسیده است و تفاوت آن ها با شما در این است که آن ها این ایده را اجرا نکردند. دوم اینکه شانس اینکه کسی بتواند ایده ی شما را پیاده کند نزدیک به صفر است. پس نترسید و برای گرفتن نظرات مشتریان ایده ی خود را با آن ها در میان بگذارید. در این بین شما حرف هایی خواهید شنید که مسیر پیشرفتتان را به سرعت هموار خواهند کرد. خود من در مسیر ساخت استارت آپها همیشه پیشنهاد می کنم تا برای شروع کسب و کار فرم نظر سنجی ای مطرح شود و از بین افراد خبره در آن کسب و کار و افراد عادی نظرسنجی به عمل آید تا بهتر به نیازهای مشتریان اشراف داشته باشیم.

فروشگاه قالب های آماده سایت
طراحی حرفه ای سایت

ایندوستریال پوسته شرکتی صنعتی وردپرس فارسی
پوسته شرکتی وردپرس

مجله سئو با هدف انتشار اخبار و مقالات جهت بروزرسانی و پیشرفت سایت و برای استفاده مدیران سایت بنا شده است. این سایت متعلق به گروه W3Developers است. با ما همراه باشید تا هر آنچه که در رابطه با مدیریت حرفه ای سایت باید بدانید را فرا بگیرید. در این خصوص می توانید به سایت W3Ceo.ir نیز مراجعه کنید.

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است

ارسال یک دیدگاه

دو × 2 =