دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست

0
94

دیجیتال مارکتینگ به مجموعه از فرآیند های فروش محصولات گفته می شود که چندین روش را در بر می گیرد. در دیجیتال مارکتینگ، اینترنت و فضای مجازی تنها یک روش برای فروش محصولات محسوب می شود.

به عبارت دیگر، روش های بازاریابی، فروش محصولات و ارائه خدمات از طریق سه کانال اینترنت، تلویزیون و تلفن همراه صورت می گیرد. در زیر هر یک از این روش ها را بررسی می کنیم.

دیجیتال مارکتینگ فرآیندی مفصل و پرشاخه و برگ است؛ چند نوع روش برای انجام بازاریابی دیجیتالی وجود دارد که نسبت به سایر روش ها متداول تر است و تجربه ثابت کرده است تاثیرات چشمگیرتری داشته اند :
۱ –  بهینه سازی موتور های جست وجو ( سئو )
۲ –  بازاریابی شبکه های اجتماعی
۳ –  تبلیغات کلیکی
۴ –  ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی

بزرگترین شبکه تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ، اینترنت است.

در این روش محصولات و خدمات به شکل گسترده ای تبلیغ و معرفی می شوند. مشتریان و مصرف کنندگان نیز در سطح وسیع می توانند به راحتی به اطلاعات و داده هایی که با استفاده از روش دیجیتال مارکتینگ در اینترنت منتشر شده است، دسترسی پیدا کنند.

متداول ترین روش تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ استفاده از تلویزیون می باشد.

این رسانه به دلیل داشتن مخاطبان از تمامی اقشار جامعه، می تواند به راحتی به هدف مورد نظر دست پیدا کند. در روش اینترنتی به امکانات خاصی نیاز است. در حالی که در این روش، مصرف کننده ها حتی در دورترین نقاط روستایی و با هر سطح سوادی به راحتی تبلیغات را دریافت کنند.

استفاده از پیامک ها و ارسال آنها در حجم انبوه یکی از جدیدترین روش های تبلیغات محسوب می شود.

در این روش باید نام تجاری محصولات به صورت تک تک به مشتریان ارسال شود. از جمله مزایای این روش، تاثیرگذاری یکباره بر مشتریان است. اما این روش نباید به صورت مداوم و پیوسته باشد. زیرا موجب دلزدگی مصرف کنندگان از حجم زیاد پیامک ها می شود.

 جهت انجام خدمات دیجیتال مارکتینگ کلیک کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here

چهار × سه =