راهکارهای سئو سایت های خودرو

0
1
راهکارهای سئو برای سایت های خودرو
راهکارهای سئو برای سایت های خودرو

باید بدانیم که این روزها گوگل سایت ها را دسته بندی می کند! شاید بین علمای سئو اختلاف نظر باشد ولی این موضوع را با یک مثال توضیح می دهم. وقتی شما خدمات تعمیر خودرو را دارید، وقتی سایتتان را با این هدف بنا کنید، گوگل سایت شما را در دسته بندی های مربوط به تعمیرکاران خودرو قرار می دهد. در این صورت فقط زمانهایی که تعمیرگاه خودرو یا تعمیرکار خودرو سرچ شود امکان دارد شما در جستجو ها نمایش داده شوید و با خود کلمه خودرو یا خرید و فروش خودرو به هیچ عنوان نمایش داده نمیشید! این به خاطر دسته بندی هوشمند گوگل است.

من به شخصه بیشتر در زمینه خودرو روی سئو سایت های اجاره خودرو کار کردم. تقریبا 10 سایت اجاره خودرو رو به شکل های مختلف مورد بررسی قرار دادم. برخی از اون سایت ها را در زیر لیست می کنم که مشاهده کنید:

حامی رنت

اتو استایل

اطلس رنت کار

تک رنت

ودینگ رنت کار (اجاره ماشین عروس)

آریا رنت

ماهان رنت

سناتور رنت

لاکچری رنت

وی آی پی رنت کار

اجاره خودرو الماس

اجاره اتوبوس

اجاره ون

روشهایی که برای سئو این سایت ها در نظر گرفته شد:

– انتخاب دقیق نام دامنه بر اساس کلمه کلیدی در برخی سایت ها مثل دامنه rentvan.ir برای اجاره ون

– ساخت کلیه شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی و انتشار کلیه مطالب و لینک های سایت در آنها

– ایجاد وبسایتهایی کاربرپسند و قابل اجرا در موبایل

– چک کردن سایت ها در gtmetrix و بالا بردن سرعت سایت ها

– بک لینک سازی در وبلاگها، فروم ها، سایت های gov و edu و همچنین با پروفایل سازی در سایت های بزرگ مثل آمازون و سامسونگ و …

– بروزرسانی اخبار و مقالات سایت های اجاره خودرو

– بروزرسانی و چک کردن کلیه صفحات فرود، چک کردن سئو داخلی و لینک سازی داخلی هر هفته یکبار

– ریپورتاژ آگهی در سایت های پر بازدید

اگر بخوام در مواردی که بالا ذکر کردم سه نکته مهم رو در خصوص سئو سایت های اجاره ماشین ذکر کنیم اینها هستند:

– بک لینک سازی داخلی و خارجی

– سرعت سایت

– بروزرسانی سایت در یک پیک زمانی مشخص

– چیدن درست ساختار سایت (منظور قرار دادن درست لینکها و تگهاست)

در این مابین شما برای اینکه بتوانید سایتی مفید داشته باشید باید رفتار کاربران را در سایتتان بررسی کنید. یکی از بهترین سایت های برای بررسی رفتار کاربران در سایت استفاده از گوگل وبمستر و گوگل آنالایتیکس است.

این دو ابزار رایگان بسیاری کاربردی هستند و شما می توانید صفحات ورودی، میزان بازدید از گوگل ، تعداد لینکهایی که به سایتتان شده و صفحات خروجی کاربران از سایت را مشاهده کنید و برای بهتر شدن وضعیت صفحات و سایتتان برنامه ریزی کنید.

نکته مهم دیگر در سئو سایت های خودرویی رقابت شدید در صفحه اول گوگل است. یکی از مهمترین معیارهای گوگل برای قراردادن یک سایت در صفحه اول، قدمت دامنه است!! هر چه دامنه قدیمی تر باشد، لینکهای قدیمی تری داشته باشد، سایت هایی که به آن لینک داده اند لینکشان قدیمی تر و ثابت تر باشند و آدرس صفحات سایت دارای یک url قدیمی تر و ثابت باشند امکان دیده شدنش بیشتر است.

مسئله دیگر در رقابت سایت های بیزینسی مخصوصا سایت های اجاره خودرو، سئو در نقشه گوگل است. در این خصوص مقاله ای در سایت شایگان نوشته ام که خالی از لطف نیست که مشاهده کنید. جدیدا بر اساس الگوریتم موش کور گوگل که بر مبنای سئو محلی و منطقه جغرافیایی است، در هنگام سرچ خدمات یا محصولات، نقشه گوگل با نمایش سه تا از بهترین خدمات دهندگان در صفحه اول نمایش داده می شود. اینکه در نقشه گوگل هم بتوانیم اول باشیم نکته مهمی است.

از دیگر مسائل مهم استفاده درست از شبکه های اجتماعی، روشهای تبلیغاتی برای بالابردن بازدید سایت است. یک نکته مهم برای همیشه در صدر بودن این است که شما بازدیدی مساوی یا بیشتر از روز گذشته داشته باشید. برای اینکه این روال را حفظ کنید در زمانهایی که جستجو خدمات کمتر است مثل محرم و رمضان و عیدنوروز باید از تبلیغات برای جبران بازدید استفاده کنید.

نکته مهم و آخر هم اینکه اگر می خواهید در رقابت صفحه اول باشید باید کلیه کارهایی که در بالا گفتم رو باهم و با یک دز و مرتب انجام دهید تا به موفقیت برسید. مدت زمانی که شما طول می کشه تا موفق شید معمولا بین 3 تا 6 ماه است.

با آرزوی موفقیت برای همه سئو کاران عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here

2 × چهار =