مدیریت شبکه های اجتماعی

مدیریت شبکه های اجتماعی

ویژگی های یک مدیر موفق در شبکه اجتماعی

مدیریت شبکه های اجتماعی
مدیریت شبکه های اجتماعی

در مدیریت شبکه های اجتماعی یک مدیر، برعکس سایر انواع مدیران، کمتر تجربه کار در بازاریابی را دارد. معمولا جوان تر است و همراه با استفاده شخصی از شبکه های اجتماعی بزرگ شده است. در مدیریت شبکه های اجتماعی مدیر از قبل اکانت شخصی داشته و با اکانت شخصی در شیکه های اجتماعی فعال بوده و حالا می خواهد همان کار را برای کسب و کار خود و یا شرکتی که در آن کار می کند انجام دهد.

اینگونه مدیران زمان قابل توجهی را صرف پاسخ دادن به کاربران می کنند حتی اگر توسط آن ها تگ و خطاب نشده باشند. این یکی از نکات مهم و ارزشمند در مدیریت شبکه های اجتماعی است. پاسخگویی در صفحات شبکه های اجتماعی یعنی ارزش قائل شدن برای کاربران، این ارزش گذاشتن بازخورد 100 درصدی دارد، به طوری که برای شما چندین برابر بیشتر ارزش خواهد داشت، کاربران با دیدن پاسخ های شما علاقه مند به گفتگو با شما در شبکه های اجتماعی خواهند شد و این گفتگو ها زمینه ساز موقعیت های جدید خواهند شد.

در مدیریت شبکه های اجتماعی، یک مدیران موفق وجه اجتماعی رسانه را خیلی دوست دارند و تمایل دارند نگاه متفاوت و تازه ای به بازاریابی شبکه اجتماعی داشته باشند، زیرا خودشان را در اصل کاربر همین شبکه ها و یک مصرف کننده می دانند.

شما مدیر شبکه اجتماعی هستید اگر:

  • فالوئرها و اعضای زیادی در اکانت های شخصی خودتان دارید
  • همیشه از اولین افرادی هستید که از یک شبکه اجتماعی جدید استفاده می کنند
  • بخوبی می دانید که هر شبکه اجتماعی چه ویژگی های منحصر بفردی دارد

نقاط قوت در مدیریت شبکه های اجتماعی :

  • ذاتا از شبکه اجتماعی لذت می برید
  • می توانید از نگاه مشتری و مصرف کننده به بازاریابی شبکه اجتماعی نگاه کنید
  • می توانید ندای منحصر بفردی برای برندها ایجاد کنید که جمعیت زیادی را بخود جذب کند

نقاط ضعف در مدیریت شبکه های اجتماعی :

  • فقدان تجربه در بازاریابی آنلاین
  • عدم مهارت کافی در رویارویی با مسائل روابط عمومی یا بحران های مدیریتی
  • رویکرد غیر استراتژیک به مدیریت رسانه های اجتماعی

فروشگاه قالب های آماده سایت
طراحی حرفه ای سایت

ایندوستریال پوسته شرکتی صنعتی وردپرس فارسی
پوسته شرکتی وردپرس

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است

ارسال یک دیدگاه

هفده + 12 =